Obehagligt igen

4 12 2010

Funderar på att fylla mig själv med glömska. Med andra tankar. Med andra känslor. Med något annat än mig själv. Men det går inget vidare. Jag står kvar, rakryggat, vid min längtan. Obehagligt igen. Håller på att göra samma misstag som jag alltid gjort. Lita på att någon annan ska hela mig när det egentligen är jag som måste börja lägga om mina sår, varsamt och aktsamt. Det går inte att vältra över det ansvaret på någon annan. Speciellt inte på någon man bedyrar man älskar.

 

I trapphuset vid min dörr igen
Glider in över tomglasen
Ett dåligt samvete kommer hem
Kommer du igen?
Är allting glömt, förträngt?

eller

Trivs du i min trasiga värld
Håll ut var du än är
För nu kan det bli så där obehagligt igen

Jag hör dig stänga min dörr igen
Du rinner ner över trappstegen
långsamt lägger sig tystnaden
kommer du igen?
Mitt samvete, din hämnd

Vem söker du?
Vad söker du?
Vem söker du?

Du vet ju vem som bor här

 

Åtgärder

Information

Kommentera

