Välkommen hem

6 12 2010

Jag har alltid undrat vad som är min mening. Varför lever jag? Varför har jag blivit just den jag är? Som liten fick jag lära mig att man inte ska tro man är något. I skolan fick jag lära mig att vad jag än trodde jag var så hade jag fel. Men nog måste meningen med livet vara något mer än bara leva? Men nu vet jag. Så mycket mer vet jag. Så mycket nära sanningen är jag att jag kan känna smaken av den på toppen av min tunga.

De sista två åren har varit en enda resa uppåt. Sakta men säkert har jag mött rätt människor som lärt mig och utvecklat mig. Både i riktiga livet, där man spenderar den mesta av sin tid och på bloggar där jag funnit svar på många av mina frågor och dessutom, på köpet, den där viktiga känslan av att jag inte är ensam i världen om mina problem. Alla har problem, en del mer, en del mindre. Men alla har dem.

Dessutom har jag vågat säga till mig själv att jag är det jag är. En konstnär som lär sig, en bohem som aldrig kommer kunna leva mitt i samhället. Det ger en frid. Det ger en plats i världen. När jag dessutom träffat en kvinna som såg allt det där i mig utan att jag behövde säga det är allt som det ska. Saker måste fixas, saker måste justeras. Saker måste fortfarande falla på plats.

Men jag har hittat mig själv.

Jag är hemma.

Åtgärder

Information

4 responses

7 12 2010
Åsa

Och någonstans där.. är det vackrast. När man hittar sin rätta plats. Alla kan inte vara i mitten, då hade det inte varit en mitt: Bara en hög.
Välkommen hem till dig.

7 12 2010
WoB

Tack, jag måste säga att jag trivs här i värmen av mig själv 🙂

7 12 2010
puffan78

Härligt! 🙂

7 12 2010
WoB

Jo det är allt det. Jag kommer säkert gå vilse igen, men nu vet jag vem jag är. Nästa gång är det du som finner ro, det är vi alla värda, vi som kämpar.

Kommentera

