Det kunde börjat bättre

7 12 2010

Jag vaknade 4 folks. 4. Vem fan vaknar 4 om man inte är antingen galen eller brandman? Upp, äta frukost (jag som aldrig äter frukost) dricka kaffe, röka en cigg, duscha och klockjävlen är bara kvart i 6. Eftersom jag inte är brandman måste jag vara galen. Fast det var å andra sidan ingen nyhet men jag brukar ändå inte vakna 4. Sen följde en oerhört seg morgon och en förmiddag där hunden bland annat lyckades knöka sig in under soffan och låg där och gnydde för att hon för sitt liv inte förstod att man kan krypa ut där man kröp in. När hon sedan bet av ljudsladden till datorn så tappade jag tålamodet och gastade om att hundstackaren skulle komma ut från under soffan med en gång så skulle vi göra upp det här en gång för sista gången.

Givetvis lugnade jag ner mig rätt snabbt, lyfte på soffhelvetet varvid hunden kröp fram och såg ut som att jag var en ovanligt elak figur som inte lät henne bita sönder sladdar lite hur som helst.

Men, en promenad senare så är allt lugnt. Eller nått. Förutom att jag vill sova. Men det kan jag ju inte, för då kan jag inte sova i kväll. Håhåjaja. Ibland blir jag sådär hederligt jäkla trött på tillvaron som aldrig kan låta en gå omkring och vara guldskimrande hela tiden.

Åtgärder

Information

2 responses

7 12 2010
anna

Joodå, vaknade oxå 04 förra veckan, trots alarmet som ringer 07 vareviga vardagmorgon, pigg, frukost, smart o gick o lade moi 06 igen…Inte smart.

7 12 2010
WoB

Man blir så matt 🙂

Kommentera

