Inifrån det blå

10 12 2010

Den blomstertid nu kommer

Image via Wikipedia

Därute är världen blå. Olika nyanser av blått, till och med granskogen på andra sidan Viskan är blåtonad. Det kommer bli en kall dag. Det är en kall morgon. Men jag jublar och glädjs. Om blott en vecka kommer min kvinna. Eller kvinnan som äger mitt hjärta om man vill se det på det sättet. Hon ringde igår och berättade och jag kände hur hela kroppen blev full av sodavatten. Det brusade och bubblade i mig. Blod som rusade, varmt och fylligt. Tankar som lade sig tillrätta och vilade en stund.

Så i en vecka vet jag vad jag väntar på. Andra må vänta på julen och dess glädjeämnen, jag skiter högaktningsfull i julen. Den kommer när den kommer, men först ska jag festa på kärlek. Äta av hennes ord. Samla på hennes doft. Vara närvarande och där. Det kommer bli bra. Helt klart väldigt bra.

Men givetvis finns det saker att bekymmra sig över. Jag har blivit allergisk mot den nya medicinen, den som skulle stadga upp mitt liv, den som skulle göra mig lite jämnare i tanke och handling. Så nu väntar jag på att någon ringer och berättar vad jag ska göra. Förutom att sluta med medicinen då förstås. Men det går det med, det är bara ett farthinder.

Jag märker inte farthinder längre. Jag är en raket.

Åtgärder

Information

Kommentera

