Den här dagen är fan BÄST!

17 12 2010

Wall moon rising horizon

Image by Snipps Whispers via Flickr

En riktigt bra dag. En sådan dag när man vaknar och mår som en liten kung och vet att känslan kommer hålla i sig. Hon kommer idag. Med tåget, till min station, den jag ser från köksfönstret. Så jag ska städa lite, inte för mycket, bara lite lagom. Jag ska tvätta mig kropp. Jag ska gå ut med hunden och jag ska klä mig i rena kläder. Allt medan jag ler fånigt. Det bara är en sådan dag.

Hanna Cecilija den Underbara

 

Igår hann vi med att både bli lite snea på varandra och hitta tillbaka till det goda samtalet. Även det är en sak som gör att jag älskar henne och som gör att jag tror på det här förhållandet. Vi är båda rätt hetlevrade men reder ut allt snart genom att prata igenom allt, hitta lösningar på att undvika problemet igen. Hon är klok som en uggla där jag är dum som en gås. Vi kommer givetvis få samma problem som alla andra. Men jag tror vi kommer reda ut alla gräl just genom att vi pratar om det, kommer fram till vettiga lösningar och det vi pratar om är grunderna, inte det ytliga, det synliga vid ett gräl. Vi rotar oss ner till grundproblemet. Min oerhörda rädsla för att bli övergiven och djupt sviken igen, som jag blev av min förra fru. Hennes rädsla för att jag ska vara som en av hennes x som utnyttjat henne på alla sätt. Vi pratar barndom och uppväxt och livet som barn i en vuxen värld då våra kroppar varit vuxna men vi båda uppfört oss som ungdomar. Hur vi är redo att bli vuxna tillsammans.

Det är sådant, förutom våra gemensamma planer på gemensamma utställningar och böcker och musik så har vi något jag aldrig haft förut. Någon som kan diskutera på min nivå, jag säger inte att den är högre än andras, men det är definitivt annorlunda har jag lärt mig. Men vi pratar samma språk, hon kan ge svar på tal och utveckla mig. Plus då att jag älskar henne och hon älskar mig. Det här blir bra.

Så nu ska jag som sagt resa mig ur soffan och dammsuga, torka golvet och städa toaletten. Mer blir det inte. Sen kommer hon med 12.09 tåget och då ska jag och Dipp, hunden, stå där och ta emot henne. Jag vet att Dipp kommer bli överlycklig, hon gillar Cecilija lika mycket som jag gör. Det blir en underbar helg men god mat, filmer, skapande, hånglande och samtal. Dessutom ska jag titta på henne precis hela tiden. För till nästa gång vi ses så dröjer det. Tyvärr är det ju så, men varken hon eller jag är rik så små utstickare kostar på och dessutom har hon fullt upp i kollektivet.

En bra dag, helt klart en bra dag.

 

Vacker, vacker, vacker

 

 

Åtgärder

Information

6 responses

17 12 2010
Cattis

”Någon som kan diskutera på min nivå, jag säger inte att den är högre än andras, men det är definitivt annorlunda har jag lärt mig. Men vi pratar samma språk, hon kan ge svar på tal och utveckla mig”

-Det där är så jävla viktigt! Jag hade aldrig heller upplevt det, innan jag träffade B, men fy fan vad det vinner i längden och i mängden!

17 12 2010
WoB

Ja det är ju grunden i ett förhållande tror jag. Det är som en andlig befrielse att prata med någon som faktiskt förstår vad man menar utan att man behöver på något sätt anpassa sig, förvranska sitt språk. Jag har ofta fått höra att jag kör över andra i samtal eftersom jag kör på och pratar och redan vet precis hur jag ska säga. Men med henne så klickar det direkt och det som vi missuppfattar tar vi upp med en gång.

Det verkar som att vi har haft väldigt tur både du och jag 🙂 Men det är vi fan värda!!!!

17 12 2010
Cattis

Tycker det är Cecilija och B, som haft mest tur faktiskt! 😉

17 12 2010
WoB

Helt rätt nu när du säger det 🙂

17 12 2010
Gunilla

Lycka till…………………hoppas att du finner lyckan…………..mannen och jag har 29-årig bröllopsdag imorgon………..det är en konst att leva tillsammans………=)

23 12 2010
WoB

Jag vet. Den konsten lär jag mig, för varje sekund lär jag mig något nytt och jag kan bara önska att jag vore lika begåvad i den som i att skriva ordets konst. Men så är icke fallet. Men jag tänker aldrig sluta söka kärleken. Nu är den här och jag tänker greppa den. 🙂

Kommentera

