Born to lose

22 12 2010

Camera Roll-133

Image by Domiriel via Flickr

Nu blir jag trött. På det där bra sättet. Jag har just pratat med min ömma moder och förstått att hon lever och lever som hon alltid gjort. För det är ju så mödrar gör, lever. Även när man själv slutat leva. Så vi pratade och allt är väl. Nu ska jag ut med hunden, gå i skogen, eller snarare stå i skogen. Stilla, i mina ärvda Hush Puppies och mina smutsiga byxor. Låta tiden och lugnet svälla, välla över mig.

Sen går jag in, tar de sista av dagens tabletter och hoppas att jag vaknar i tid i morgon för att göra allt jag planerat göra. Om inte, så faller ödets lott.

Mitt öde är nog så gott. Jag ser det bara inte ännu.

Åtgärder

Information

Kommentera

