Confront what you are afraid of

22 12 2010

Human heart. Picture taken during autopsy.

Image via Wikipedia

En gång väntade jag på framtiden. Jag väntade mig sönder. Trasig låg jag och väntade på att framtiden skulle komma och rädda mig från mig själv. Från alla tankar och känslor som jag inte kunde förstå eller handskas med. Då trodde jag att alla hade sådana trassel i skallen och att det var jag som var svag som inte kunde reda ut det. Då lade jag mig ner och försökte dö sakta. Inget hände, men framtiden kom heller inte. Inget hände och inget hände igen. Gång på gång hände precis ingenting, allt medan jag väntade.

Nu vet jag ju bättre. Nu vet jag att alla inte alls har den där trasselsudden i skallen eller den lilla motorn som hela tiden surrar i bröstet. Bipolär och ADHD. Jag har blivit en bokstavsunge. På äldre dagar. Fast jag vet ju att det alltid varit så. Det var bara ingen som såg och förstod. Inte ens jag själv. Framtiden kom aldrig till mig. Men nu har jag lärt mig, jag vet ju bättre nu. Jag har lärt mig att greppa framtiden. Framtiden är nu. Jag äger den, att störa eller rubba eller förstöra eller vårda. Jag väljer vårda. Nu när jag vet bättre. Trasselsudden ska rätas ut och bli begriplig och då kommer jag stå rak och klara mig själv.

Konfrontera det jag är rädd för.

Så jag ligger inte längre och väntar. På något eller någon. När jag ligger så är det för att sova sked bredvid min hund Dipp medan katten, Chips, sover på min kudde. Vi väntar inte på framtiden längre. Vi vet vart vi har den. Här.

Armed with wealth and good health
The best of health
In the future when all’s well
I will lie down and be counted
In the future when all’s well

I thank you
I thank you with all of my heart
I thank you
I thank you with all of my heart
Please, please stand up and defend me
In the future when all’s well
Confront what you are afraid of
In the future when all’s well

Every day I play a sad game called
In the future when all’s well
Living longer than I had intended
Something must have gone… right!

I thank you
I thank you with all of my heart
I thank you
I thank you with all of my heart
Please, please stand up and defend me
In the future when all’s well
Confront what you are afraid of
In the future when all’s well

Hold me closely if your will allows it
In the future when all’s well
Head of ???? till I can barely stand it
The future is ended by a long, long sleep
The future is ended by a long, long sleep
The future is ended by a long sleep


Åtgärder

Information

Kommentera

