Stå ut med mig, jag håller på och lär mig.

22 12 2010

Bild scannad ur Aaron Isaacs minnen. En judisk...

Image via Wikipedia

Det är jul alldeles strax och jag söker mina nära och kära på telefon men ingen svarar. Det är nu det gäller att välja men valet är så svårt. Faen, vid jul vill jag ha min familj, mina barn och min mor nära mig. Men alla är upptagna med sitt, väljer att inte svara eller vara upptagna eller bara försvinna in i någon värld jag inte förstår. Fast det är nog ok, bara jag som inte hänger med. Mina barn var ju nyss små tomtar i pyjamas och Nalle Puh-docka.

Jag ringer och ingen svarar. Jag ringer och lurar läggs på. Jag ringer och försöker i vårt moderna samhälle få kontakt med någon, snart vem som helst. Men inget svar. Som att ringa en växel som dog redan 1934. Där kvinnor i vadlånga kjolar och ondulerat hår sitter på obekväma stolar och svarar med käcka röster. Men nu har alla dött och jag ringer. Ingen svarar. Kistlocken är stängda.

Jag får en klump i magen. En känsla av rädsla. En oro som växer till svart ljus.

På vägen tvättas spåren bort
en olycka blir minnen blott
Rusningstid strax innan Jul
så glömmer nån ett varningsljus

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?

En gammal sång får en helt ny text
en äcklig röst som billig sex
& Jag har inga vänner kvar
Visst är livet underbart

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?

Det spelar ingen roll
om Du håller mig hårt
Ingen kommer att
minnas om 100 år
Jag är rädd att man glömmer
glömmer allt
Som vi glömde att vi
älskade varandra

Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Stå ut med mig

Stå ut med mig
Jag behöver dig
Jag behöver dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig
Jag … dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig

Åtgärder

Information

Kommentera

