Tandkrämstankar

22 12 2010

Jag sänker mig själv. Det snurrar i huvudet av tankar och infall och språk och ord och bokstäver och allt sitter fast i den där trasselsudden till hjärna jag har, den som har något kemiskt litet fel som ställer till det. Så jag droppar Theralene i ett glas och sväljer glupskt lite trötthet och glömska. Det är vansinnigt tur att det där finns, så att man får lite tystnad och kan låta allt vara bara som det är.

Men annars är allt ok. Nu när dropparna som smakar tandkräm börjat verka. Lagom trött och lagom dåsig och lagom hungrig och lagom av allt. Lagom bara. Men jag vet ju vad som finns där utanför tröttheten. Hela världen står kvar och jag måste leva i den. Leva gott. Så jag ser fram mot att gå ut i skogen med jycken och sedan ta bussen till affären för att köpa något gott att äta och lite cigg.

Världen smakar tandkräm och är god och mild mot mig.

Åtgärder

Information

Kommentera

