Varvid vår hjälte söker lugnet

22 12 2010

The cerebellum is largely responsible for coor...

Image via Wikipedia

Det är inte lätt, men jag ger det ett försök. Att kanalisera min energi på något positivt. Inte fastna i det svarta och sörjiga. Låta alla de spända magkänslorna bli något annat än enbart förtärande. Det är ju så lätt annars. Att bara ge upp, att bara lägga sig och sluta finnas till för de stunder man somnar och tillbringa de vakna timmarna i limbo. Det får inte ske igen. Så jag söker saker att göra. Vettiga saker. Skriva något som betyder något för någon annan än bara mig själv. Städa. Kela med hunden. Klappa på katten, ge henne den lilla tid hon behöver i ett hem där hunden jagar runt och stör hennes frid. Jag ger det ett försök.

Lusten att översvämma kvinnan med mail och sms är total men jag inser att det skulle bara ställa till saker än värre. Det var ju det som fick hela bygget att raseras. Min otålighet. Mitt behov av ständig uppmärksamhet. Så jag vilar från att skriva sådant. Försöker välja noggrant när jag ska störa hennes värld. Istället skriver jag här. Som ren terapi. Som för att hålla ordning på mina tankar. Tanketrängseln, det som medicinen skulle få ordning på, är total. Tankarna pockar på i rader, i flera djup. Simultana tanketrådar som trasslar in sig och blandar sig så att jag till slut varken vet in eller ut. Inte vet vad det är jag tänker på, bara att jag tänker. Det blir ingen ordning och reda alls i min ADHD-skalle.

Jag hoppas bara att jag får ordning på medicineringen i januari så att jag kan fungera som man ska och inte som jag gör. Då kanske jag äntligen kan andas ut lite. Men vem vet?

Åtgärder

Information

Kommentera

