Passus

23 12 2010

Westminster

Image via Wikipedia

Jösses, ibland när jag läser mig egen blogg, för det gör jag ibland, bara för att försöka minnas vad tusan det är som händer i mitt liv, så får jag en lätt känsla av panik över den figur som framträder genom texten. En liten tjock kverulant som sätter sig själv över allt och alla, som tror sig lida mer än någon annan människa i världshistorien och som även tror sig älska hetare och mer passionerat än någon annan.

Fast det är ju inte riktigt hela sanningen om mig. Hoppas jag verkligen. Det är bara det att det är sådant jag skriver om. Resten av mig, allt det där andra som bildar helheten, skriver jag helt enkelt inte om. Det får vara, det känns sannerligen ointressant att skriva om vad jag äter eller hur jag klär mig eller vad jag läser eller vad jag tittar på för tv-program eller om jag är ko eller hjulbent.

Kanske skulle jag börja skriva mer om sådant.

Idag har jag på mig ett par jeans som är någon storlek för små, raggsockor med hål på hälarna, svart skjorta med en svart tröja över.

Nä, det blev inte något som jag tror någon kan orka bry sig om. Inte heller det att jag ätit Tortellini och druckit julmust känns så där spännande att jag vill skriva om det. Andra mer begåvade skriftställare kan ägna sig åt det, det finns ju faktiskt många som kan få sådant att bli intressant att läsa om. Jag är då rakt inte en av dem som kan sådant.

Så bloggen får väl bli vad den blir och bilden av mig får väl bli den det blir den med. Om jag hade haft talang och kunnande skulle jag givetvis skriva på annat sätt, så att texten i sig blev något bra. Men bättre än så här kan jag tyvärr inte.

Åtgärder

Information

Kommentera

