Strax före rörelsen

23 12 2010

Sfinx från Lunds Universitet, i Botaniska träd...

Image via Wikipedia

Man skulle nog sätta lite fart. Studsa runt staden precis som alla andra och leta saker som måhända kan ätas eller givas bort. Men jag sitter ju så förbannat gott här. I värmen. I lugnet. Medan Sinatra sjunger julsånger och hundhår kittlar min näsa.

Fast jag är hungrig på livet så jag måste väl till slut resa mig upp ur min vakna slummer. Ta mig ut och in i världen. Det är lite som att jag sparar på karamellen. Väntar på att den ska bli ännu lite sötare om jag bara väntar lite till. Kanske är det så. Att den blir det, men så slår mig tanken att om jag väntar för länge så är snart julen över och allt det vackra har gått mig förbi. Det gäller att passa sig så att man inte väntar på det goda för länge.

Därför reser jag mig.

Åtgärder

Information

Kommentera

