GOD JUL!

24 12 2010

Opportunity makes a thief - L'occasione fa l'u...

Tankarna jag när är rätt dimmiga. De framstår lite som i ett dis inom mig. Ett sådant där morgondis man kan se tidiga sommarmorgnar. De handlar om kärlek och hopp och tro och fram växer en känsla av trygghet och värme. Jag är bara ett spädbarn men vet om det. Allt fram till nu har varit en övningsrunda.

Allt jag lärt mig är det dags att jag använder. Jag vet nu hur jag ska gå rak i ryggen. Jag vet nu hur jag ska vila mig frisk och hel. Allt jag önskat har jag fått. På något märkligt krokigt sätt är det nog lycka jag upplever. Jag vet inte, för känslan är mig obekant men god.

Hunden går rastlöst omkring i lägenheten. För henne finns inget ”sedan” det finns bara nu. Jag kan inte berätta för henne att vi snart ska ta bussen till staden och min mor. Jag kan inte berätta för henne att hon ska få träffa in dotter för första gången på riktigt i morgon. För henne finns bara nu och nu är tråkigt. Så hon lägger sig i soffan och slickar bort Idominsalavan jag smörjt in hennes tassar med, som skydd mot allt det kalla och våta.

Det är nog så jag levt börjar jag förstå. När jag levde i nuet och inte hade tålamod att vänta på sennet. Nu var tråkigt och därför dövade jag alla mina sinnen för att stå ut. Men så kan man inte leva, så kan man inte existera. Men jag förlåter mig själv mina synder.

Lyckan jag upplever nu skall jag däremot slå in i ett vackert paket med gyllene snören och lägga i min sideboard för att den där ska kunna tas fram när jag blir allt för svart för att orka. Men innan dess ska jag duscha, raka mig noggrant och klä mig så fint jag kan.

För nu är det jul.

GOD JUL ALLA önskar jag, Dipp och Chips.


Åtgärder

Information

Kommentera

