Jultankar

24 12 2010

Virå och KM Nelsson igen

Image via Wikipedia

Julafton och jag förbereder mig på att åka till kära mor för att bara vara i någon dag. I eftermiddag kommer min äldsta son och i morgon mina andra barn. Det kommer bli trivsamt känner jag redan. För första gången som vuxen känner jag ingen julstress. Ser bara fram mot att umgås med dem jag älskar. Vad med kan en människa begära egentligen? Inget tror jag. Den enda jag saknar är Cecilija, men vi pratade på msn igår och allt känns bra igen. Tålamod är en dygd och jag ska väl kunna lära mig det, jag lärde mig gå en gång i tiden och det krävde både tålamod och ihärdighet. Så jag vet ju att jag kan lära mig svåra saker.

Det är i sådana här tillfällen jag känner hur långt jag kommit från att vara den man som gick i en smutsig morgonrock. Hopp kära vänner. Det hela handlar om hopp. Utan det är man förlorad men beväpnad med hopp kan man göra allt man är förmögen till. Nu har jag hopp och framtiden är ljus, även om jag vet att jag kommer gå i många tunnlar så känns det helt ok.

Jag är född på nytt och jag trivs med den jag tror jag kan bli. Det är väl den allra bästa julklapp man kan få som människa.

 

At last I am born
Historians note
I am finally born
I once used to chase affection withdrawn
But now I just sit back and yawn
Because I am born, born, born
Look at me now
From difficult child to spectral hand to Claude Brasseur-oh-blah blah blah
At last I am born
Vulgarians know
I am finally born
I once thought that time accentuates despair
But now I don’t actually care
Because I am born, born, born
Look at me now
From difficult child to spectral hand to Claude Brasseur-oh-blah blah blah
At last I am born
At last I am born
Leaving the one true free life born
I once thought I had numerous reasons to cry
And I did, but I don’t anymore
Because I am born, born, born
At last I am born
At last I am born
It took me a long, long time
But now I am born
I once was a mess of guilt because of the flesh
It’s remarkable what you can learn
Once you are born, born, born
Born, born, born
Born, born, born


Åtgärder

Information

Kommentera

