På andra sidan julen

26 12 2010

Ute på andra sidan nu. Julen darrar, skälver, sig själv sönder och samman. Matresterna börjar bli rätt så påfrestande att äta, men ändå, likt förbaskat, så går och och småäter lite då och då. Inget kvar snart. Det är lika bra det, för känslan av att bestå till 100% av protein är överväldigande. Det finns en lust efter en grönsakssoppa eller något liknande lättsmält. Hunden går omkring och letar efter något att göra, hon bryr sig inte speciellt om de leksaker och tuggben jag köpt till henne för att hon ska ha något att göra här hos mor. Själv ligger jag i soffan och tittar på SVT-play och lurar på att städa upp de sista resterna av julfirandet.

Kanske ska det vara så här? Den där känslan av övermättnad på livet. Eller så är jag bara lite deppig för att jag saknar flickan med det långa håret och levande ögonen. Troligen är det väl en blandning kan jag tro. Hon är hemma i sin stad och är sjuk. Jag är här. Det dröjer innan vi ses igen men då kommer jag nog finna någon sorts frid för några timmar. Det är inte så att det ligger på henne att göra mig lycklig. Men hon gör det i alla fall, med sina vindlande tankeinfall och anfall.

Som sagt, helgen var bra men mycket. Som det brukar vara vid jul. Allt händer liksom på en och samma gång. Så nu ska jag bara vila mig hel igen.

Jag, Dipp och min äldsta son på julafton.

Åtgärder

Information

Kommentera

