Rastlös jycke blir sömnig vovve.

27 12 2010

Vi är i lite otakt jag och min hund Dipp. När jag vill vila vill hon vara vild och vacker och när jag själv ställer mig upp för att ta världen med storm så ligger hon och bara funderar och filosoferar över världens tillstånd och är inte ens halvintresserad av att studsa omkring i friska luften. Kanske är det all rök här i morsans lägenhet som gör Dipp låg och rastlös på en och samma sak? Eller är det helt enkelt det att jag har en startsträcka på tio minuter för varje hjärtslag?

Så nu sätter jag mig igen. Låter hunden bli min täckmantel och anledning till att knappt röra mig alls. Inte kan jag yra omkring när hon sover liksom. Eller kan jag?

Åtgärder

Information

Kommentera

