Kanske finns inte helvetet?

28 12 2010

Dead leaf

Image by Ro / wererabbit via Flickr

Det borde gå att lösa. Livet. Det kan väl inte vara sådär vansinnigt svårt att lösa en så enkel gåta som hur man ska få en dag att gå utan att bekymra sig för något? Jag menar, vi kan ju åka till månen, eller till Thailand med för den delen. Ändå sitter jag här och bekymrar mig för ditten och för datten och för alla andra -ter som finns. Året är snart slut men det känns lite som att jag själv inte kommit längre än till februari.

Äh, jag vet inte vad jag pladdrar om. Fast det vet jag ytterst sällan. Jag pladdrar ändå. Om alla de där dittedattarna. På händerna faller det allra yttersta skiktet av min hud av. Detbrukar göra det när jag väl fått ordning på det där stressexemet jag får lite då och då. Man smörjer med någon av alla världens salvor som läkaren skrivit ut och det slutar klia och några dagar senare än händerna torra som fnöske och det ramlar av små torra hudbitar. Ibland så funkar bloggen på samma sätt. Det är bara ordfnas allt som ramlar ur mig. Jag skriver fast jag inte har något att säga. Inget att berätta.

Bara för att det ger mig ro att skriva.

Jag tror jag ska lägga mig för att titta lite på tv. Lyssna på klockan liksom. Låta tiden flyta fast jag vet med säkerhet att jag kommer ångra mig senare för att jag låtit tid försvinna. Men så är jag ju inte riktigt förnuftig heller. Vilket gör det än mer märkligt, att jag vet att jag inte är förnuftig ändå slår jag skallen i väggen gång på gång på gång på gång. Men jag skyller i alla fall inte på väggen att det gör ont i skallen.

Det gör en del.

 

Åtgärder

Information

2 responses

29 12 2010
ame

Önskar jag oxå kunde skriva om allt men tyvärr så törs jag inte det längre. Keep up your good work mr C!

29 12 2010
WoB

Men det kan du. Skapa en blogg där du är anonym men ändå får skriva av dig. Även jag har en sådan, även om det var länge sedan jag skrev i den. Och du, keep up the good work du med 🙂

Kommentera

