Första, fatta, första.

1 01 2011

Beham, (Hans) Sebald (1500-1550): Die Nacht (B...

Image via Wikipedia

Nytt år. Inget att bry sig om. Bara en timma som går över en annan. Inga ödesmättade symfonier. Ingen körsång. Inga snöbollar i bakhuvudet. Bara en sekundvisare som tar ytterligare ett steg. Vi kan inte förvänta oss mer, trots att många slagit in sig i kuvert bestående av kostym och flyga eller illasittande strumpbyxor och för kort kjol med en allt för tung doft av kockos. Vi andra sitter kvar på bussen hem med våra folköl och vårt Tjeckiska bubbel.

Jag vet inte. Jag säger det ofta, men just i kväll vet jag verkligen inte. Min kvinna är i en annan stad och jag saknar henne och hon säger sig bli generad när jag uttrycker min saknad. Hon säger att det inte få bli för lugna bitar på radio, för lökigt säger jag. Men för helvete, jag saknar henne. Jag vill verkligen berätta för henne att jag älskar henne. Så jag tiger, blir sur och inbunden och allt blir fel för att jag inte kan hantera vad hon begär. Men när ska hon ta emot vad jag begär? SÅ jag är romantisk, lev med det så kan jag leva med att du inte är det.

Gott nytt år kära vänner och blir det inte det så åt helvete med det 🙂

 

I live a life
I feel the pain
To sing this song
To tell the tale
I wish I never even heard the song
I see the world
It makes me puke
But then I look at you and know
That somewhere there’s a someone who can soothe me

To me you are a work of art
And I would give you my heart
That’s if I had one

I see the world
It makes me puke
But then I look at you and know
That somewhere there’s a someone who can soothe me

To me you are a work of art
And I would give you my heart
That’s if I had one, had one

To me you are a work of art
And I would give you my heart
That’s if I had one


Åtgärder

Information

2 responses

1 01 2011
Cattis

Hoppfullt nytt och kärleksfullt år, önskar jag dej!

1 01 2011
WoB

Det samma önskar ajg verkligen dig! Dags att Catten kan får njuta av livet utan en massa skräp som skymmer sikten liksom 🙂

Kommentera

