Någonstans måste man börja.

16 01 2011

Idag är en ”borde-dag”. En sådan när jag borde ta tag i saker och ting på ett manligt och bestämt sätt. Istället så kryssar jag mellan skräphögarna på golvet på min väg mellan kök och vardagsrum. Nu är det ju inte så att jag på något sätt har just högar med skräp på golvet. Riktigt så excentrisk är jag inte. Än. Men jycken har lekt lite väl glatt med två stycken papprör och nu är det papprörsbitar lite både här och var. Som jag borde ta bort. Men orka. Inte jag i all fall. Alltså kryssar jag vidare.

Men däremot måste jag väl ta mig ut i regnet för att rasta sagda hund. Annars blir det nog mer än pappersbitar på golvet och då måste jag ta tag i golven och då blir jag ju ännu tröttare än jag är redan från början och så har vi ett enda elände framför oss.

Men eftersom det är en borde-dag så kommer jag först dricka lite mer kaffe. Röka en cigarett. Ignorera röran på golvet.

Men sen. Jodu, det vill jag berätta. SEN ska jag sätta fart som en bisamråtta i en galen forskares labyrint. Fram med dammsugaren, bort med pappersbitarna. Dona och greja. Fixa och feja.

Eller så tittar jag bara på en film.

Papprsrörs-marodör.

Åtgärder

Information

Kommentera

