En nyans av grått talar

17 01 2011

Juliamängden vid koordinaten (-1.404289, 0)

Image via Wikipedia

Någon ro infinner sig inte. Däremot heller inte något kraft. Det är bara ett enda grått regnande, lite som det är ute. Men det oroar mig inte det allra minsta. Alla har vi sådana dagar. Så medan kroppen skriker efter något att göra så plockar jag fram dammsugaren, medan själen skriker efter något annat plockar jag fram några väl tummade tankar.

Sovit har jag gjort nog och tillräckligt och allt annat som kan sägas vara mer än vad som behövs. Jag var visserligen uppe och snurrade vid 6 tiden, men fann världen tämligen tråkig så jag återvände till mörket i sovrummet och låg och lyssnade till pratet från tv 4 och alla nyheter som sköljer över oss varje morgon. Sedan, mörkret.

När jag vaknade igen var det andra röster från tvn men jag själv var precis den samma som somnat några timmar tidigare. Ingen stålmannen-förvandling här inte. Det är bara att fatta och förstå, jag blir inte lycklig idag. Det är en totalt meningslös dag bland många andra meningslösa dagar, bara för att vissa dagar ska få sticka upp och glänsa. Helt ok för mig. Tror jag. Jag är fortfarande av den personlighet som har svårt för att låta tiden gå till ingen som helst nytta bara för att det ska vara så. Då sover jag hellre. Men jag övar mig på att låta en hel dag gå och bara vara tråkig. Det ska visst vara bra för karaktären säger de.

Men jag spelar ju ingen roll?

Åtgärder

Information

Kommentera

