Mellan de olika parketterna.

21 01 2011

medical equipment at Kom Ombo temple wall

Image via Wikipedia

Hur gick det till? Hur gick jag från enstöring till mobbad till populär till rolig till galen till försupen till en ensligt galen suput till att vara hyggligt klok och precis sådär lagom av allt som jag behöver vara? Vem hittade på den resan liksom? En galen, försupen enslig Gud måste vara svaret. Sen är det ju en lögn att jag är lagom av allt nu med. Kom jag på. Jag är fortfarande alldeles för mycket eller för litet av det mesta. Men det är en mindre knölig madrass jag vilar på under nätterna.

Det var när jag, kraftigt försenad, tog mina mediciner och upptäckte att jag ska höja dosen av en av dem som jag började undra allt det där. Vad sjutton hände på vägen mellan den lilla pojken som parkerade sina leksaksbilar på parkettstavarna i vardagsrummet till den stora pojke som bekymrar sig över att det kan bli märken på den egna parketten?

Vad är det som skapar oss människor och våra drömmar och tankar och känslor och all förbannad skit som står mellan oss och evig lycka och fredagsmys hela veckan?

Jag tror jag ska lägga ner att fundera över vad som hänt och koncentrera mig på vad som händer. Det som kommer att ske får jag ta och fundera över en annan dag. Jag har det ju bra just nu. Det mörknar ute, hunden ligger alldeles varm och pälsig i soffan bredvid mig medan katten ligger uppe i köksfönstret och tittar ut. Min älskade är i sin stad och det finns egentligen inget som hindrar mig från att vara lycklig och fredagsmysig.

Inget förutom den som är jag då.

 

Ensamheten stör mig.

 


Åtgärder

Information

Kommentera

