Framtiden och baktiden och allt däremellan. Recept tack.

28 01 2011

Elvis Presley meeting Richard Nixon. On Decemb...

Image via Wikipedia

Min magkänsla säger åt mig att jag borde sova. Att mina ögon behöver vila från världen och få fly in i den grå färgexplosion som inträffar när man sover. Det sägs att man drömmer i svartvitt men min värld är alltid full av färger och gin och vodka och öl och misslyckande. N.

Samma magkänsla säger åt mig att jag borde sluta röka. Precis samma mage, som förövrigt fått växa okontrollerat allt för länge, säger åt mig att jag är ensam. Men jag vägrar tro på magen. Även fast den brukar säga det som är sant medan hjärtat säger det som jag önskar. Förnuft har jag inget. Så det tiger. Inte illa att tiga när man inte ens finns. DÅ finns man kanske?

Andas lugnt, precis som det sjunger i mina högtalare att jag ska göra. Jag förstör bara just nu. Min son, mina söner, min dotte, min mor, min hund, min egen hud, mitt förnuft. Det jag inte har. Det som tiger still.

Redan 1977 bestämdes det att jag har dåligt inflytande på människor jag tycker om och umgås med. Sen fick jag inte umgås med något. Det jag gjort förläts aldrig. Att kasta en sten en halveter åt fel håll. Att vara fel, att vara mig. Ensam. Stilla och ensam. En liten figur som klippte ut allt, säger allt, om Elvis, som lyssnade på Elvis och som låtsades vara Elvis. Sen kom Ringo och Cash. Men sen kom jag på att det som var kallt var Lennon. Han öppnade mig för att världen är ett ställe där man inte behöver vara populär, men viktig och att det viktiga inte kan mätas i pengar. Knorf.

Så jag kväver min magkänsla, min förra natts dröm. Kväver och förhoppas. Ser mig själv en smula utanför och kommer på att jag ser likadan ut även på håll.

 

 

Länge sedan.

 

 

 

This here’s a story about the househusband, you know,
who just has to get out of the house, he’s been looking
after, you know, the kids from day to day, he’s been
washing the dishes, screwing around and watching
Sesame Street and he’s going crazy!

Woke up this morning blues around my head
No need to ask the reason why
Went to my kitchen and lit a cigarette
Blew my worries to the sky

I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out

If it don’t feel right you don’t have to do it
Just leave a message on the phone and tell them to screw it
After all is said and done you can’t go pleasin’ everyone
So screw it…

I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out

Baby’s sleeping the cats have all been blessed
Ain’t nothing doing on TV (summer reruns)
Put on my space suit I got to look my best
I’m going out to do the city

I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out

I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out
I’m stepping out

Gotta gotta gotta get out
I’m just stepping out babe
Just for a while
Ain’t been out for days
Gotta do it tonight
Gimme a break, gimme a break
I gotta get out
I’ll be in before one (or two)

Åtgärder

Information

Kommentera

