När man vaknar lyckligare än man somnade.

28 01 2011

Hängbron över Hylströmmen

Image via Wikipedia

Om jag ska lista mina goda vänner i livet så kommer nog sömnen först. Den sveper med mig mot en bättre värld, oftast i alla fall, helar och svalkar. Så nu när jag vaknat till lite, druckit lite kaffe, så mår jag finfint igen. Alla dunkla tvivel är över och alla svarta tankar har ställt sig på rad i bokhyllan igen där de visserligen väntar på att kasta sig över mig igen men låt dom vänta då.

Jag har återvänt från min barndom och är åter närvarande i nuet. Här har jag det bra. Här trivs jag. Här är jag starkare och nästan hel. Så jag ser fram mot dagen. Låter den ta mig med storm. Dricker av livets källa, för att uttrycka sig en smula, en hel bit förresten, patetiskt. Men det bjuder jag mig själv på.

Hunden är morgontrött fortfarande. Vi var ute sent igår och då vill hon gärna vara lika stilla som mig på morgonen eller som nu förmiddagen. Men snart, om en liten stund, ska vi gå ut i världen och andas frisk luft och blåsa bort de allra sista minnena av gårdagens ”tycka synd om sig själv-party”.

 

En del VILL bara inte vakna till 🙂

 

Åtgärder

Information

6 responses

28 01 2011
Junie

Dina senaste inlägg har varit helt fantastiska, sådär att jag skulle vilja spara dem och ta fram snart igen och läsa flera gånger om. Ville bara säga det.

28 01 2011
WoB

Tack så mycket. Jo, jag är faktiskt inte helt missnöjd själv. Sen vet du väl om att de ligger kvar på det internationella nätet även senare va? 😉

28 01 2011
Junie

Jo men då gäller det att hitta dem också, det är inte alltid det lättaste 🙂

29 01 2011
WoB

Vad falls? Jag som var övertygad om att du bokmärkt vartenda ett av mina inlägg och infall och dessutom skriver ut dem och sparar i en pärm med rygg av guld. NU blir besviken 😉

29 01 2011
Junie

Hahaha! Nu när du säger det så är det faktiskt inte en så dum idé, det där med att skriva ut inlägg man gillar och sätta dem i en särskild pärm. Jag kanske ska börja med det, alltså inte bara med dina inlägg utan med alla jag gillar extra mycket från vilken blogg som helst. Ooh ja, det ska jag göra!

29 01 2011
WoB

Faktiskt. Lite som en antologi av det bästa från de flesta 🙂

Kommentera

