När jag beklagar guds uppgift.

29 01 2011

Bronze Pinocchio Statue by Jim Dine in Borås/S...

Image via Wikipedia

I världen brinner det. På ett annorlunda sätt. Ett nytt sätt. Men en låga är en låga och tänker inte på vad eller vem som föder den. I Egypten dör människor för att få vara fria och i vårt land står mörkhåriga män i riksdagen och säger att andra mörkhåriga män ska försvinna från ”vårt land”. Allt handlar om religion och ärligt talat, finns det något jag inte tror på så är det religion.

En gång, för inte alls länge sedan, sade en person till mig att ”jag brukar säga att jag är kristen, men jag är inte religiös”. Jösses, inte ens de religiösa själva vill vara det. Så världen brinner men det som föder den undgår alltid askan.

Jag själv sitter i mitt vardagsrum och väntar på svar från omvärlden. Från ♥kvinnan♥, från himlen och från världen i stort. Men det är tyst. Inte ens tomten är vaken, han har lagt sig för att sova i 11 månader nu.

Därvid förfaller förfallet vara totalt. En ensam man som väntar på ett skri i natten och sitt egna förnuft. Hunden ligger och sover här i soffan och vem vet vad som händer i morgon? Jag sov en stund tidigare på kvällen så jag kan nog vara uppe en stund till.

Men jag vill inte.

 

Åtgärder

Information

Kommentera

