När jag stjäl min egen tid.

29 01 2011

Avisen "Dagen", 24. juni 1830. Forsiden

Image via Wikipedia

Det är ingen idé att ens försöka. Jag ger upp. Den här dagen är förlorad och försvunnen och redan igår. Jag är trött och har ont i magen och lederna värker och jag tror att jag börjar bli gammal. Eller om det är vuxen jag tänker på? Jag är ju ändå en klassisk 70-talist i det att jag vägrar förstå att jag är både vuxen och uppväxt sedan många år. Man samlar vuxenpoäng fast man redan sprängt målfållan.

Dystra tankar, dyster min. Jag får försöka komma igen i morgon. Idag är redan borta. Det var den till och med före jag vaknade. Den bara försvann och om tre dagar kommer jag nog inte ihåg att den här dagen ens funnits. Det finns inget att hänga upp den på. Inget sprudlande samtal att minnas, ingen rolig film att förknippa den med. Inga personer som bränner in sig i livet. Ingen musik som etsar sig i den plåt som är min tillvaro. Bara ett enda stort ingenting.

Det är inte ens sorgligt. Det är inte heller patetiskt. Det är livet.

 

 

Men något att skratta åt och tänka på kan man väl ändå bjuda sig själv på?

 

Åtgärder

Information

2 responses

29 01 2011
emo

Du är rolig – men fullständigt vansinnig. Inte bara i ditt politiska ”språk”. Ha en trevlig helg och drick inte så förb-t (förbenat).

30 01 2011
WoB

Yeps. Jag är faktiskt tämligen vansinnig. Eller i alla fall skvatt galen. Det har jag papper på och den högen väljer för varje dag 🙂

Inte dricka? Då blir jag ju uttorkad och hamnar på sjukhus och det vill jag då rakt inte. Vätskebalansen ska man inte krångla med.

Kommentera

