Gitarr. Inget mer. Bara gitarr.

2 02 2011

Johannes Magnusson (1804-1875) Fotot taget sen...

Image via Wikipedia

Så slår mig tanken. Tänk om det inte är mig det är fel på? Tänk, betänk, att jag är den som gjort rätt? Det är en tanke som slår sig till ro, ger mig ro. Jag byter kläder på datorn, skrivbordet får sin gamla skrud. Damer med klandervärdig moral. Inget ro, inget oro.

Det slår mig och det gör ont. Tänk om jag faktiskt den här gången inte varit den som var fel? Jag kommer allt närmare en sanning i det tror jag. Annars brukar det vara mig det är fel på. Om man nu ska säga att det är fel på någon. Men banne mig, det är icke så fallet den här gången. Jag har försökt hålla liv i någon som varit dött.

Så alla bokstäver har varit slöseri med tid. Min tid. Jag hade kunnat ägna alla de timmarna jag längtat åt något annat. Fundera på den meningen. Den går att vända ut och in och hit och dit.

En enkel man har än en gång fallit för ett enkelt knep. Fått höra samma ord. Men kan inte klandras för fallet. Inte den här gången. Så märkligt.

 

Så jag dricker lite mer kaffe, funderar på vad jag skulle gjort för de där pengarna jag lagt ut på ingenting och tänker att de var väl menade att slängas bort. Kaffe, cigaretter och mitt egna sårade ego. Något att somna till, i. Kanske skulle jag börja i andra änden? Nära, inte långt borta. Inte tro på alla smickrade ord som sedan byts ut mot negativa eptitet i samma andetag. Kanske skulle jag?

Long way to ruin.

Vissa texter lever man i. Ler i. Finns i. Ibland är det rätt, ibland så fel. Men ärligt talat.

Vad annat kunde jag göra?

 

Åtgärder

Information

2 responses

3 02 2011
puffan78

”Tänk om jag faktiskt den här gången inte varit den som var fel? Jag kommer allt närmare en sanning i det tror jag. Annars brukar det vara mig det är fel på. Om man nu ska säga att det är fel på någon. Men banne mig, det är icke så fallet den här gången. Jag har försökt hålla liv i någon som varit dött.”

EXAKT den här meningen hade jag kunnat författa utifrån mina känslor om jag vore lika duktig på ord som dig. För så här känner jag. Jag kom till insikt här på morgonen, när jag rannsakade mig själv, tittade tillbaka, läste vad som sagts och gjorts och nog fan… det är nog inte mitt fel den här gången! Det handlar om en vänskap. Jag har kämpat och slitit men bara fått ta skit. Ja, jag har försökt hålla liv i något som varit dött länge. Men nu behöver jag inte ta mer skit. Nu skiter jag i det här istället.

Får god lust att citera dig. Skulle det gå bra OM jag får för mig (vågar) att skriva en text om mina insikter? Givetvis uppger jag källa och länkar hit.

*kram*

3 02 2011
WoB

Självfallet får du göra vad du vill med det jag skriver. Det är lite därför jag skriver. Förutom att det gödslar mitt ego så tror jag att andra kan känna igen sig ibland och det verkar vara så i det här fallet.

Kram!!!

Kommentera

