Kommer inte på en bra rubrik så det blir såhär istället.

2 02 2011

Day of Wrath

Image via Wikipedia

När man blundar ser man en massa bilder. Som små fotografier av livet, av tankar. Kan man plåta tankar? Tydligen. Men sen gäller det att få ner dem på papper. På ett eller annat sätt. Mina tankar är ofta fula. De stör mig. De gör mig en smula nedstämd. Som om de kommer utifrån och förstör ett vackert dop eller bröllop. Mina tankar är weddingkraschers. Så skumt.

Om livet mäts i pengar är jag fattig på liv. Om det mäts i upplevelser är jag lika fattig. Om det mäts i tankar tänkta är jag rik som ett troll. En dag kommer alla de där tankarna att försvinna, skingras i moln och jord. Det ger mig ingen ro. Att alla de där tankarna bara är mig till låns. Jag vet inte vems de är, men jag vet att jag bara får ha dem en kort stund.

Det är sådant jag sitter och funderar på. Hej, välkommen in i min skalle. Välkommen in till det som är mig. Fast så klart ljuger jag. Jag är mer än mina tankar. Jag är en smula hunger med. På allt och inget. Hungrar mig genom förrätt och efterrätt och glömmer att äta av mina grönsaker.

Kanske bäst att ta en kopp kaffe till?

Så får det bli.

Åtgärder

Information

Kommentera

