Strax före en första bön.

3 02 2011

P1070764

Image by rictulio via Flickr

Jag vill nog väldigt gärna bli frisk och nyter. Men det gör sig inte bara för att jag vill. Ibland minns jag saker om inte ens hänt. Det är när drömmar blir till sanningar inuti mig. Panik och rädsla blandas med vanlig hederlig bonnånger.

Jag har börjat tänka på att be. Jag som inte tror på någon gud har börjat tänka på att be och jag vet inte varifrån den där önska kommer ifrån. Jag som inte ens tror på att tro. Än är steget till att be långt borta. Men tanken finns där. Kanske är det någon sorts ödmjukhet som drabbat mig? Jag tror inte på ödmjukhet. Det gör människan illa att vara ödmjuk. Tror jag och vips så finner jag mig själv vara troende trots allt. Faen.

Jag söker lösningar på allt som är fel i mig och kanske kan tron försätta berg. Eller vad det nu heter. Kanske kan jag finna mig själv inuti en önskan att behaga?

Det är krångliga dagar nu. Mycket krångliga dagar.

Åtgärder

Information

Kommentera

