Passus.

4 02 2011

Nu för tiden är det rätt så enkelt att bryta sina tankar om sig själv och det enorma lidande man står ut med. Bara genom att kolla runt lite på nätet så kommer man tämligen snabbt fram till att man är korkad om man sitter i en varm lägenhet i ett fritt land och gnäller för att man är trött. För ärligt talat, även jag inser ju att jag inte är mitten av universum. Även om det tar emot att komma på det.

I aviserna kan man läsa om arabvärldens stora match, hur folk, människor, dör, för den där friheten som jag tar för givet. Man kan läsa att Lena Nyman är död. Man kan läsa att Glenn Hysén absolut inte kommer lämna Göteborg och någonstans där börjar jag fundera på vad som är viktigast i världen och kommer fram till att det då rakt inte är jag själv.

Nätet är en glädjedödare. Kan man inte ens få tycka riktigt hederligt, gammaldags, synd om sig själv i fred nu för tiden.

Så jag tar mitt brustna hjärta och min snuviga näsa och beger mig ut med hunden. Jag lär inte bli skjuten på vägen. Jag lär inte förlora min frihet. Jag lär inte flytta till Stockholm och förhoppningsvis dör jag inte på många, många år.

Fasen, jag som tyckte jag fått fart på ”tycksyndomsigsjälvandet”.

Aldrig får man vara glad.

Åtgärder

Information

2 responses

5 02 2011
Junie

Du kanske inte är viktigast i världen men du är ju viktigast för DIG, eller hur? Det finns alltid de som har det värre, alltid, om man inte bokstavligen är den olyckligaste människan i världen, men det betyder inte att det bara är den olyckligaste människan i världen som är den enda det är synd om. En tanke bara 🙂

5 02 2011
WoB

Jo men visst är det så. Men jag är rätt så tacksam för att jag nu för tiden inte ramlar ner i några hål där man inte längre kan se något annat än sina egna problem. Det hela var väl rätt så ironiskt menat.

Kommentera

