Meningen med meningslöshet.

14 02 2011

Chateau Saint-Germain-de-Livet

Image via Wikipedia

Vilken helt meningslös tiden är de sista dagarna innan man får pengar igen. De som säger att pengar inte spelar någon roll har helt rätt. Pengarna i sig gör väl ingen skillnad i livet. Men allt det man kan skaffa och få och behålla för pengar. Det är det som gör livet lite lättare. Lite vackrare, lite gottare.

Men, jag sitter just nu och bara väntar på att det ska bli fredag. Det skulle sitta bra med lite pengar. Jag har mycket jag skulle vilja köpa eller behålla. Försäkringar, mat, nya gitarrsträngar, tobak. Sånt smått. Inget är som väntans tider. De är alltid vidriga. Eller, nu tog jag väl i, men jag har inget tålamod. Allt åt mig NU!

Det är sådana här dagar man får trösta sig i det lilla. En promenad med hunden. Läsa en bra bok. Titta lite på tv och sedan gå och lägga sig tidigt. I väntan, ty sådana är tiderna.

Det börjar redan mörkna utanför mina väggar. Det är helt ok för mig. Jag tänder en lampa. Lika ljust, bara mysigare.

Äh. Jag tar en kopp kaffe till tror jag allt. För som sagt, det är en meningslös dag.

Åtgärder

Information

Kommentera

