En ny tid, nytt liv.

17 02 2011

Gammal

Image via Wikipedia

Mörkret där ute är kompakt. Skogen där på andra sidan Viskan är bara en svart silhuett. Själv så är jag uppe. Redan. Jag är lite osäker på varför jag vaknade tidigt. Men det är väl som det ska vara. Nu för tiden lägger jag mig tidigt och vaknar tidigt. Som en gammal människa. Är jag på väg att bli gammal? Svaret jag ger mig själv är att jag ju är det. Men det är långt till den äkta ålderdomen. Än är jag ung. Svaret gör mig lugn.

I mig är det lite som att en dimma lyft på svarta vingar och försvunnit. En ny värld börjar visa sig. Medicinen jag tar verkar göra nytta. Jag jublar när jag sakta börjar känna igen mig själv. Jag är ju en människa som pysslar mest hela dagarna. Eller, jag var en sådan människa och nu börjar jag sakta bli mig själv.  Jag får saker gjorda. Ärligt talat får jag mer gjort varje dag än jag fått på flera veckor då när jag var som sjukast.

Det är gott att leva.

 

 

Eftertänksam.

 

 

Åtgärder

Information

2 responses

18 02 2011
regnnatt

Åh, det är så vackert att läsa ditt. Gott. Det eftertänksamma, jag nästan ser dig gå där i gryningsmörkret och pyssla. Vilket märkligt nog gör mig lugn.
Allt gott, hoppas imorgon blir en fin dag för dig!

23 02 2011
WoB

Det är en stor tanke, att någon ser mig. Vackert tycker jag tacksamt!!!

Kommentera

