Stel i själen.

21 02 2011

Front cover of Sgt. Pepper's Lonely Hearts Clu...

Image via Wikipedia

Jag märker hur jag allt mer stagnerar. Fastnar i en gången tid. Det speglas i mina listor på Spotify, på de tv-program jag ser och de filmer och böcker jag tar del av. Någonstans har nyfikenheten på livet börjat träda tillbaka och kvar är bara samma samma.

Det skrämmer mig. Så jag söker efter något nytt som kan skaka om mig, sådär som BeatlesAbbey road” gjorde någon gång runt 1980, på det där sättet som Bukowski gjorde runt 1985 och som Kent gjorde runt 1991. Men jag återvänder hela tiden till samma samma. Det är inte det att jag är feg, jag bara vill inte. Nytt intresserar mig inte längre. Jag är nöjd med mitt Beatles, min Bukowski, min Dylan. Över allt svävar Elvis, som han gjort sedan 1977.

Kanske ska jag vara nöjd?

 

Åtgärder

Information

Kommentera

