När precis inget händer.

3 03 2011

På bussen härom dagen kom jag på en sak. Det är ofta jag kommer på saker på bussen, det är något trivsamt med att fara fram som en pil i mörkret. Det jag kom på var att när man känner sig upp och ner har man himlen under fötterna. Inget på något sätt revolutionerande tanke. Jag är tämligen säker på att någon eller några kommit på det tidigare. Det är ytterst sällan jag kommer på någon revolutionerande. Det bara känns så för mig och tro kan ju försätta berg sägs det.

Det är en ny sorts energi inuti med. Jag har börjat äta som man ska, sova som man bör och få saker gjorda hela tiden. Den där långa tiden mellan idé och handling är försatt i vila. Det är gott, men jag är rädd för att det ska eskalera tills jag inte är stilla ens en sekund. Men det är nog en onödig rädsla. Hoppas jag.

Bloggen som sådan ska snart flytta igen. Det är dags. Det är bara en faktura som ska betalas, sedan är flytten en faktum. Som sagt, det är dags.

Under tiden fram dit så dricker jag kaffe, städar och lever precis som jag alltid gjort. Det är bara mitt inre som utforskar okänd mark.

Gott så.

Åtgärder

Information

Kommentera

